שאלות נפוצות בזכיינות / זיכיון

שאלות נפוצות

במדור זה ננסה לענות על השאלות הנפוצות ביותר בקשר לשיטת הזכיינות. חשוב לציין כי תשובות אלו אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי או עסקי.

קודם כל חשוב לציין כי באמת רוב המוחלט של חוזי הזיכיון מוגבלים בתקופת הזמן שלהם וזהו דבר מקובל שאפילו נחוץ לצורך הצלחת שיטת הזכיינות מהסיבה שהזכיין צריך לדעת ולזכור תמיד כי הזיכיון הוא לא לנצח וכי הוא צריך, בתקופה הקצובה, לנצל את ההזדמנות ולהראות תוצאות עסקיות כמה שיותר טובות כדי שיוכל להחזיר את ההשקעה, להרוויח ולגרום לרשת לרצות אותו לתקופות נוספות בתור זכיין. בדרך כלל נהוג להוסיף תקופת אופציה נוספת כדי שסך כל תקופת הזיכיון תאפשר לזכיין להרוויח מספיק כדי שהסיכון בהקמת העסק ישתלם. בכל מה שנוגע לציוד ולהשקעה, כל ציוד שנרכש על ידי הזכיין, ממשיך להיות בבעלותו ולא ניתן לפגוע בזכות הקניין שלו. לגבי זכות הזכיין להמשיך להפעיל עסק באותו מיקום תלוי בסיכומים שהוגדרו בחוזה הזיכיון ותלוי בעיקר אם הרשת היא זו שחתומה על חוזה השכירות.

הנושא של מגוון המוצרים הנמכרים בחנות וחופש הפעולה בבחירתם תלוי מאד ברשת המזכה ובעיקרון ניתן להגיד שבעסקים כמו בעסקים הכל אפשרי..בגדול ניתן להגיד שיש רשתות גמישות יותר ויש רשתות גמישות פחות. ישנן רשתות שהנושא של מגוון המוצרים הינו הבסיס להצלחת המודל העסקי של הרשת כמו ברשתות האופנה ולכן רשתות אלו לרוב לא יאשרו הוספת סחורה שלא מסופקת על ידי הרשת. יחד עם זאת, ישנן רשתות קמעונאיות אשר בהחלט מאשרות לזכיין להוסיף מוצרים כראות עיניו עד אחוז מסוים משטח המדף אך כמובן באישור מוקדם של הרשת. גם בתחום המזון ניתן לראות בחלק מהרשתות התאמות מקומיות הן במגוון המנות והן במחירים.

 

אני שמח על השאלה הטובה אשר למעשה נוגעת בבסיס של מה זה זכיינות? ישנה טעות נפוצה מאד, שזכיינות מבוססת רק על מוניטין של הרשת, אך בפועל מדובר על עולם מורכב הרבה יותר. הרשת אמורה לספק לזכיין קונספט מסחרי שלם אשר בסופו של דבר ישפר עבורו את הסטטיסטיקה להצלחה. אותו קונספט מסחרי מורכב ממספר מרכיבים כגון: גודל החנות הדרוש, מיקום, עיצוב, סידור החנות, מגוון המוצרים, שיטות העבודה, נהלי העבודה ועוד ועוד. כל הידע שהרשת צברה ואותו היא מעבירה לזכיין שווה לעיתים הרבה יותר מאשר רמת המוכרות של אותה רשת. בנוסף, ישנן רשתות לא כל כך מוכרות לציבור הרחב, המציעות לזכיינים שלהן מודל עסקי הרבה יותר אטרקטיבי מאשר רשתות מוכרות אשר מתבטא ברמת סיכון נמוכה יותר ותשואה גבוהה יותר על ההשקעה. לסיכום, כאשר באים לבחון את סכום דמי הזיכיון מומלץ להסתכל על כל התמונה ולבחון את כל מה שהרשת מציעה לך בתור זכיין ולא רק בתחום של רמת המוכרות לציבור.

 

אני רוצה דווקא להתחיל בשורה התחתונה ולומר כי כל מקרה צריך להיבחן לגופו ויכול להיות, שבמקרה הספציפי שלך, קיימת התאמה מיוחדת לתחום מסוים וגם קיימת הזדמנות עסקית טובה יותר באותו תחום. אולם, אם אני צריך לנתח את המצב בשוק נכון להיום, הייתי אומר שענף האופנה נמצא במשבר וכי בנתונים הפיננסיים הקיימים, רמת הסיכון בהקמת עסק, בתור זכיין בתחום האופנה, גבוהה מאד. רמת הסיכון החריגה נובעת בעיקר מרמת השכירויות הגבוהה הנהוגה בקניונים ובמרכזים המסחריים, מתח הרווחים הנמוך שנשאר לזכיין ממכירת המוצרים ומהמצב הכלכלי הגורם לירידה ברמת הפדיונות. לעומת זאת, בתחום המזון ישנן אלטרנטיבות רבות אשר מתאימות כמעט לכל כיס – ניתן למצוא השקעות החל מ-200,000 ₪ בדוכני מזון מהיר ועד 1,500,000 ₪ ויותר בבתי הקפה ומסעדות. אומנם בעיית גובה השכירות נכונה גם כאן, אך רמת הרווחיות בתחום המזון גבוהה והלקוחות עדיין מרשים לעצמם לאכול בחוץ כחלק מבילוי ולכן הפדיונות לא נפגעו בצורה משמעותית מהמשבר הכלכלי.

חברת ייבוא ושיווק בתחום מכוני היופי והמספרות

חברת ייבוא ושיווק בתחום מכוני היופי והמספרות

חברת ייבוא ושיווק בתחום מכוני היופי והמספרות. חברה בעלת מוניטין של עשרות שנים,עם "פרייבט לייבל " ,מוצרים ומכשור תחת המותג הפרטי, בעל שם מצוין ומוכר לעוסקים בתחום. לחברה כ 5
רשת חנויות טבע ובריאות

רשת חנויות טבע ובריאות

רשת חנויות טבע ובריאות ,מצליחה ביותר, בבעלותה סניפים פעילים ,כל הסניפים רווחים. עסק בגדילה מתמדת ובצמיחה ,עם ניהול מעולה ואנשים טובים, מציעה להכניס שותף אסטרטגי,בעל יכולת ,לפיתוח מואץ והצעדת הרשת
מסעדת המבורגרים

מסעדת המבורגרים

הזדמנות עסקית נהדרת מסעדת המבורגרים, מרשת חזקה מאוד, אחד הסניפים החזקים ביותר, פעיל כל השבוע,צוות מנצח, בעלים לא פעיל, מוצע למכירה לזכיין איכותי ובעל יכולת כלכלית מוכחת . מחיר עסקה
רשת בתי קפה מחפשת שותף פעיל

רשת בתי קפה מחפשת שותף פעיל

הזדמנות עסקית נדירה להיכנס לתחום רשתות בתי קפה! רשת ותיקה בעלת סניפים רבים הפועלים בשיטת הזכיינות, מחפשת שותף אסטרטגי-פיננסי, להגדלת פעילות והצעדת הרשת קדימה. השותף יהווה גורם מרכזי בתהליכי קבלת
דרוש שותף פעיל לניהול בית קפה

דרוש שותף פעיל לניהול בית קפה

הזדמנות עסקית נדירה לבעלי ניסיון בתחום המזון. בית קפה מהחזקים בת"א, מחזור מעל 750,000 ש"ח בחודש ,מרשת מנצחת, מציע להכניס שותף פעיל ואיכותי, לניהול המקום. מדובר על עסקה עם קניית
סושיה למכירה במרכז

סושיה למכירה במרכז

הזדמנות עסקית נהדרת למי שמעוניין בעסק בתחום המזון! למכירה סושיה מדהימה, במתחם מנצח באזור תל אביב, העסק נמצא במיקום ליגת על, בלעדי באזור ופעיל כל השבוע. עסק עם מחזור גבוה,
זיכיון למכירה בתחום הקוסמטיקה

זיכיון למכירה בתחום הקוסמטיקה

למכירה סניף פעיל של רשת מובילה בתחום הקוסמטיקה באזור השרון. העסק פעיל למעלה מ-3 שנים ובעל מוניטין וקהל לקוחות גדול. העסק מתאים לזכיין / זכיינית בעלי יכולות ניהול עובדים ושיווק.
עסק למכירה בקניון באזור המרכז

עסק למכירה בקניון באזור המרכז

דוכן מדהים ורווחי בקניון חזק במרכז הארץ של רשת בינלאומית מצליחה ואיכותית בתחום המזון מהיר. עסק פשוט וקל לתפעול, הכל מוכן כולל רישיון עסק, להיכנס ולעבוד. הזכיין החדש יקבל הכשרה

תנו לשינוי להתחיל

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולעשות צעד נוסף בדרך להשגת המטרות העסקיות שלכם