זכיינות אופנה
מתעניין בזכיינות לרשת אופנה? הגעת לעמוד הנכון
לתיאום פגישת ייעוץ דיסקרטית
עולם הזכיינות מכיל בתוכו שיטות ומודלים שונים ומגוונים. ריבוי המודלים השונים ושיטות הזכיינות נובעות בעיקר מתחומי העיסוק השונים כאשר במרבית המקרים מודל המתאים לרשת בתחום המזון, אינו מתאים ליישום בתחום האופנה. רוב הרשתות בתחום זכיינות האופנה מפעילות מודל של זכיינות תפעולית. מודל זה הינו למעשה סוג של קונסיגנציה – כאשר הרשת מספקת לזכיין את כל המלאי/סחורה הנדרשת בכדי לתפעל את החנות, על פי הסטנדרט המקובל ברשת, זאת ללא גביית כל תשלום מראש (למעט ערבויות ובטחונות). במודל זה, הזכיין מתמקד בניהול החנות ובמכירת מוצרי הרשת כלומר תפעול החנות. כלל ההכנסות המיוצרות על ידי החנות שייכות לרשת וכל הפדיון של החנות, עובר לחשבון הבנק של הרשת. בסוף כל חודש הזכיין מקבל מהרשת עמלה מוסכמת מראש המבוססת על אחוזים מהפדיון אשר למעשה מהווה את הרווח הגולמי של הזכיין. העמלה שניתנת לזכיין תשמש אותו בכדיי לשאת בכל ההוצאות של החנות, שכר דירה, ארנונה, חשמל, ביטוח, שכר עבודה וכו'. היתרה או חוסר היתרה, הוא הרווח או ההפסד של הזכיין.
קשיים במודל זכיינות אופנה
היתרון המשמעותי במודל הזכיינות התפעולית חבוי בניהול המלאי, הזכיין אינו נדרש להשקיע במלאי ובכך הוא מקטין משמעותית את ההשקעה הראשונית ואת סיכונים הכרוכים באחזקת מלאי. הרשת מצידה, מנהלת את המלאי בחנויות כפי שהיא רואה לנכון, ומנטרלת את החשש שזכיין הנמצא בחוסר תזרים מזומנים, יפעיל חנות ריקה מסחורה. בנוסף, זכיינות תפעולית הופכת את תפעול החנות לדבר פשוט כיוון שהזכיין לא צריך לדאוג לניהול המלאי. מנגד, במרבית המקרים בשוק האופנה, גובה העמלה שהזכיינים מקבלים ביחס לפדיונות הממוצעים מותיר בידם סכום שאינו עולה בקנה אחד מול יתר ההוצאות שעליהם לשאת.
העמלה הממוצעת לזכיינים בתחום האופנה עומדת על כ-43%, כלומר עלות מכר של 57%.
שוק האופנה הינו שוק תחרותי ורשתות אופנה בינלאומיות ממשיכות לחדור לשוק בארץ תוך ניסיון להשתלט על נתחים משוק זה, עובדה זו מביאה לירידה בפדיונות הממוצעים בשנים האחרונות.
בטרם ביצוע עסקה לרכישת זיכיון של רשתות אופנה יש לבחון היטב את הכדאיות הכלכלית הטמונה בבסיס העסקה תוך בחינה מעמיקה של הוצאות התפעול הנמצאות במגמת עלייה שכר הדירה, שכר העבודה והתנאים הסוציאלים של העובדים, עלויות החשמל וכד'.
לקבלת ייעוץ נוסף, ליווי תהליך רכישת זיכיון ומידע אודות הזדמנויות עסקיות אטרקטיביות בתחומים שונים, אנא צרו איתנו קשר בכל אחת מהדרכים האפשריות:
התחל בסקירה של הזדמנויות עסקיות של זכיינות
» חשוב לציין שאין באפשרותנו לפרסם באתר את כל ההזדמנויות העסקיות שברשותנו וכי בכל יום נוספות למאגר הזדמנויות חדשות, ולכן אנו ממליצים לכם ליצור איתנו קשר כדי שנוכל לעדכן אתכם באופן אישי על כל הזדמנות עסקית, שעומדת בקריטריונים שנגדיר יחדיו.
» ההזדמנויות העסקיות מנוסחות בלשון זכר אבל מיועדות לנשים וגברים כאחד
תנו לשינוי להתחיל
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולעשות צעד נוסף בדרך להשגת המטרות העסקיות שלכם
אתם חייבים להיות מחוברים על מנת לשלוח תגובה.