מכירת עסקים פעילים במהירות

  • איך למכור עסק פעיל במהירות האפשרית?
  • כיצד מוצאים את הקונה המושלם?
  • מאילו טעויות רצוי להימנע?

אורי נוטע  מתמחה בתחום של מכירת עסקים  תוך השגת העסקה הטובה ביותר עבורך. בדף זה ריכזנו עבורך את כל מה שצריך לדעת כדי למקסם את פוטנציאל המכירה של העסק, וכדי לזרז את הליך המכירה באופן דרמטי. 


למאגר העסקים הפעילים המעודכן – לחץ כאן

יש לך עסק, אתה פעיל בו מדי יום ודואג כל הזמן שהוא יתפקד. הנך אחראי על עובדים, על סחורה, על הזמנות, על השיווק, על ריצוי לקוחות, על בנקים ,ניירת, הנהלת חשבונות ובעצם על כל המערכת. אולי הגיע הזמן לבצע שינוי? החלטת שמספיק לך עם העסק הזה? מיצית את עצמך? הגעת למסקנה שזה כבר לא זה? הרבה בעלי עסקים מגיעים אל צומת דרכים, בו הם בוחרים למסור את העסק הקיים – ולצאת לדרך חדשה!

מכירת עסק פעיל, איך מתחילים?

קיבלת החלטה שאתה מעוניין למכור את העסק. מה עושים? מאיפה מתחילים? למי ניתן לפנות לקבלת ייעוץ דיסקרטי ומקצועי? שהרי צריך להיזהר לא לפגוע במערכת (בעובדים, בלקוחות, בספקים). מדובר לפעמים במשהו שהתבשל אצלך תקופה, וכעת צריך לקבל החלטות חשובות.

כנראה שהצעד הראשון והחשוב ביותר הוא פנייה למתווך המתמחה בתחום של מכירת עסקים. לא מתווך דירות ולא חבר מהתחום, אלא רק איש מקצוע מנוסה, אשר עוסק בתיווך עסקים בתור מקצוע והינו בעל ניסיון בשטח. כמו שיש אנשי מקצוע שיודעים למכור דירה או לתקן מחשב, יש אנשים שמומחים במכירת עסקים. ממש כך.

דילמות בהן נתקל כל בעל עסק…

  • איך מוצאים את הלקוח הנכון מבלי לחשוף נתונים מיותרים?
  • איך מוצאים מישהו שידע להמשיך את מפעל חייך\את דרכך ובצורה מוצלחת?
  • איך מאתרים לקוח איכותי שידע להעריך את מה שיצרת? שידע לשמר את ההישגים הרבים?
  • איך מנהלים מו"מ בצורה חכמה?
  • כמה כסף אקבל בפועל?

כיצד בוחרים את המתווך הנכון?

בתהליך מכירת עסק מעורב הרבה רגש, ולעיתים ישנם סנטימנטים, משקעים ושיקולים נוספים העלולים להשפיע ולהקשות על המכירה.

רק מתווך מקצועי, הגון מנוסה – שמבין את עולם העסקים והחיבורים העסקיים, ידע לבצע את המהלך המשמעותי הזה בצורה נכונה, ראויה וחכמה. מתווך עסקים מקצועי ידע להתייחס ברגישות ובהבנה והערכה מלאה לעסק וידע לאתר את הלקוח המתאים.

כיצד תהיה בטוח שהגעת אל האדם הנכון? איפה מוצאים מתווך אשר מבין את העסק ואת השוק בו אתה פועל? איך  מוודאים מראש שהוא "מבין עניין"? תמיד מומלץ לשוחח טלפונית לפני פגישה רשמית. נסה להתרשם ושאל אותו מה עיסוקו והתמחותו הספציפית, כולל האזור שבו הוא פעיל. לאחר מכן קבע איתו פגישה לא מחייבת בעסק ונסה להתרשם ממקצועיותו והבנתו.

תיווך עסקים ברמה אחת מעל כולם – לחץ לפרטים

דיסקרטיות ושמירת הנתונים – חובה

הרבה בעלי עסקים חוששים שהמתווך יעביר פרטים וימסורי נתונים כלכליים לגורמים חיצוניים (ואף למתחרים). במידה ובוחרים מתווך מקצועי ומיומן, חשוב להתגבר על משוכה זו בכדי לאפשר למתווך לבצע את עבודתו. מתווך מנוסה ידע לסנן לקוחות לא מתאימים ויגן עליך ועל כל פרטי העסקה, עד למציאת הלקוח המתאים.

כיצד מזרזים את הליך המכירה?

כדי להפוך את הליך המכירה להרבה יותר יעיל ואפקטיבי, רצוי להכין מבעוד מועד את כל הניירת של העסק, כולל דוחות, נכסים, התחייבויות וכו'. את החומר כדאי לסדר בצורה קלה להבנה, כך שיהיה קל להציג אותו בהמשך ללקוח המתאים.

8 פעולות לפני מכירת העסק

לפני מכירת עסק, ישנן כמה פעולות חשובות שיש לסדר ולבצע. הנה כמה מהפעולות העיקריות:

  1. ניתוח והערכת העסק: יש לבצע ניתוח מעמיק של העסק, כולל ניתוח פיננסי, שליטה במקרה וניתוח תחרותי. זה יעזור לך להבין את ערך העסק ואת הפוטנציאל הכלכלי שלו.
  1. תיקון ושיפור: עשוי להיות צורך בתיקון ושיפור של נקודות חלשות בעסק, כמו תהליכים פנימיים, מערכת מידע, שיפור חשיבות ספקים וקשרים עם לקוחות. התחשבות בערך העסק ובמוניטין שלו עשויים להשפיע על מספר השיפורים הנדרשים.
  1. חקיקה ותקנון: יש לוודא שהעסק מסתמך על התקנון הנכון והוא מציע חוזים, הסכמים ותנאים רלוונטיים. זה יכול לכלול גם רישיונות והיתרים נדרשים לפעילות העסק.
  1. ניהול מסמכים: יש לסדר ולנהל את המסמכים החשובים לעסק, כולל חוזים, הסכמים, רישיונות, תעודות, מסמכים, מספרים ועוד. (יכול לכלול גם חקירה על פטנטים וזכויות יוצרים)
  1. שמירה על סודיות: חשוב לשמור על סודיות העסק ועל מידע הקשור למכירה. זה כולל הסכמים לא חשובים, הסכמים לשתף פעולה, וגישה מוגברת למידע רגיש ולמסמכים של עסק כלשהו.
  1. שוק ופרסום: יש להבין את השוק היעד ולתכנן את הפעילויות המתאימות לקידום ושיווק העסק. זה יכול לכלול פרסומות, מכירות, קשרים עם לקוחות ועם נציגים.
  1. ניהול צוות: כדי לקנות עסק קיים, יש להבין את צוות העובדים ולהבטיח שיש לך את הכישורים הנדרשים לניהולו. זה יכול לכלול גם פרטי מערכת השכר והגביה וניהול יעדים ותוצאות עסקיות.
  1. תכנון פיננסי: עליך לתכנן את הנוכחות הפיננסית שלך ולהבין את היתרונות והחסרונות של העסק שאתה רוכש. יש לבצע ניתוח פיננסי מדויק שיעזור לך להבין את ההוצאות, ההכנסות והרווחים הצפויים של העסק.

כל הפעולות הללו יכולות לסייע לך להתכונן בצורה טובה יותר למכירת העסק ולהבין את הצרכים המיוחדים והאתגרים שמשום הם עשויים להיות חלק מהתהליך.

מה עוד חשוב לדעת לפני מכירת עסק פעיל?

  • חשוב להחליט שאתה באמת רוצה למכור ובשל לעסקה.
  • חשוב לבצע תאום ציפיות עם המתווך לגבי שווי העסק האמיתי.
  • כשמעריכים את שווי העסק (גורם חיצוני), חשוב להתנתק מהרגש ומהאגו האישי.
  • הערכת שווי אמיתית תביא בחשבון את מכלול הנתונים, ותעשה ע"י איש מקצוע מיומן בלבד.-

סוד ההצלחה שלנו – חיבור עסקי נכון!

חשוב מאד לבצע חיבור עסקי נכון בין מוכר לקונה, ולא למכור מכונית ספורט ,מדהימה ויוקרתית, לאישה מבוגרת שנוסעת בתוך העיר.

אני מתחייב לנסות ולפעול בצורה המקצועית והדיסקרטית ביותר, כדי לקדם את מכירת עסקך. מיותר לציין שאת הזמן, המשאבים, הפגישות, הטלפונים וכל הפעולות היזומות שלי, אני מבצע על חשבוני ואני נבחן בסופו של דבר רק במבחן התוצאה.

לך כמוכר, אין מה להפסיד! בזמן שתמשיך לתפעל את העסק כרגיל, אני מתעסק במכירה. תשלום עמלה עתידי יבוצע רק במידה והצלחתי למכור את העסק שלך בתנאים שמתאימים לך ולשביעות רצונך. זו המומחיות שלי.

ממתין לשיחה ממך (לא מחייבת), אורי נוטע – מתווך עסקי.


מחפשים שותף לעסק?

גם בנושא זה, כדאי מאד לפנות למתווך מנוסה, בעל ידע נרחב ועשרות שנים של ניסיון בשטח בעולם העסקים. רשת הקשרים הענפה שלנו, תסייע לך לאתר את השותף המתאים.

שותף הינו גורם משמעותי בעסק, ממש "כמו חתונה" ויש חשיבות יתר (מעבר לכסף) לאיתור ובחירת האדם המתאים.

מכירת עסקים פעילים

מכירת עסק פעיל יכולה להיות תהליך מורכב וחשוב לך להבין את השלבים הכרוכים על מנת להשיג עסקה טובה. ישנן דרכים רבות ושונות לגשת לתהליך זה, אך יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שתתחיל.

אם אתה שוקל למכור את העסק שלך, וודא שעשית מחקר והבנת את הערך של החברה שלך. תצטרך לקבוע איזה סוג של מכירה יהיה הטוב ביותר עבור החברה שלך, בין אם זו מכירה פומבית או מכירה פומבית. תצטרך גם לקבוע מי יהיו קונים מתאימים עבור החברה שלך, שעשויים לכלול חברות הון פרטיות או קונים אסטרטגיים.

ממתין לשיחה ממך (לא מחייבת), אורי נוטע – מתווך עסקי.

הזדמנויות עסקיות – צפה במאגר העדכני שלנו


אודות אורי נוטע – תיווך עסקי ברמה הכי גבוהה שיש

שאלות נוספות (נפוצות וחשובות)

תיווך עסקי הוא שירות המחבר בין קונים ומוכרים של עסקים. המתווך מחפש קונים ומוכרים פוטנציאליים, מנהל משא ומתן על תנאי המכירה ומטפל בניירת.

תהליך רכישה או מכירה של חברה יכול להיות מסובך ואורך זמן, לכן חשוב לבחור את המתווך הנכון עם הניסיון המתאים לעסקה.

על מנת למכור עסק פעיל, חשוב שלבעל העסק יהיה הבנה ברורה מה שווה העסק. זה יעזור לקבוע כמה לגבות עבור החברה כדי להיות תחרותי עם עסקים דומים אחרים.

השלב הבא הוא למצוא קונה שיהיה מעוניין לרכוש סוג זה של חברה. אחת הדרכים לעשות זאת היא פנייה למתווכים המתמחים במכירת עסקים פעילים. זה יאפשר להם להתחבר לקונים שמחפשים חברה מסוג זה ולתת להם יותר אפשרויות כשמגיע הזמן למשא ומתן.

תנו לשינוי להתחיל

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולעשות צעד נוסף בדרך להשגת המטרות העסקיות שלכם